Att sälja barnprodukter i Stockholm kan vara mycket lönsamt. Marknaden för barnprodukter är nämligen stor och den ser speciellt ut att öka på nätet. Några av de vanligaste produkterna är:
-
- Barnkläder
- Barnstolar
- Barnvagnar
- Nappflaskor
- Skötbord
- Småbarnssängar
Satsa på ett kontorshotell i Stockholm
Stockholm är den bästa platsen att bedriva försäljning eftersom det inte råder brist på kunder och potentiella affärspartners där. Dock är det inte alltid billigt eller enkelt att hitta en lämplig kontorslokal med bra läge. Varför inte bli en del av Helio och flytta till ett flexibelt kontorshotell i Stockholm från 2650 kronor per månad? Där ingår allt du behöver såsom skrivbord, wifi, reception, kaffe och mycket annat för komma igång med din verksamhet. Genom att vara en del av Helio får du tillgång till inbjudningar till event, supersnabbt wifi, community managers och deras lobbyer. Du kan välja mellan olika typer av medlemskap beroende på vilka behov du har: Flex, Fix, Studio samt alternativet större kontor för företag som vill ha egna faciliteter.
Fortsätt läsa för att se på de bästa tipsen för att sälja barnprodukter!
Topp 4 tips
1. Fokusera på innovation – Faktum är att det är få barnprodukter som erbjuder nya funktioner eller fördelar som är praktiska. Överlag är nivån av innovation inom barnprodukter ganska låg och du kan därför lätt sticka ut på marknaden.
2. Skapa en affärsplan – Varje företag behöver ha en affärsplan som grund för tillväxt och långsiktiga mål. Här finns också din marknadsanalys och specifika målgrupp.
3. Undersök potentiella säkerhetsrisker – Barnprodukter måste vara säkra med tanke på vad konsekvenserna blir av att missa vissa säkerhetsproblem. Även om du kan återkalla produkter för att åtgärda felen så kan du förlora många kunder eftersom det påverkar varumärkets anseende. I värsta fall kan det bli stora rubriker i tidningen. Genom att metodiskt undersöka säkerhetskraven undviker du denna risk och skyddar ditt varumärke.
4. Marknadsför din nya barnprodukter – Ett viktigt tips är att planera hur du vill marknadsföra dina nya barnprodukter. Du kan avsätta en del av din budget på annonsering och marknadsföring för att nå ut med dina budskap.